FAQ

Bestellen

  • Bestelling plaatsen
    Klik hier om te bekijken hoe een bestelling moet plaatsen.
  • Bestelling wijzigen of annuleren

    U kunt steeds uw bestellingen bekijken op uw account pagina. Hier kunt u deze ook annuleren.
    Indien u zonder account heeft besteld, kunt u ons best een mailtje sturen zodat wij deze voor u kunnen annuleren.


    Zodra een bestelling geplaatst is, kan deze niet meer gewijzigd worden. Indien u een andere bestelling wilt plaatsen, annuleer dan eerst uw oude bestelling.

  • Voorraadstatus

    De aantallen die u bij een product ziet is de stock van onze leveranciers.
    Indien er lokale stock vermeldt wordt betekent dit dat wij deze in de winkel beschikbaar hebben.
    Als een product als niet in voorraad wordt aangeduid, dan betekent dit dat het momenteel niet beschikbaar is bij zowel onze leveranciers als bij ons in de winkel.

Betalen

  • Betaalmogelijkheden

    Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:

    Contant: Winkel en webshop (indien de bestelling wordt afgehaald)
    Bancontact / Maestro / Mister Cash: Winkel en webshop
    MasterCard / VISA: Winkel en webshop
    iDeal: Webshop
    Bankoverschrijving: Webshop
    PayPal: Neen
    Ecocheques: Neen
    Afbetalingsplan: Neen

    Betalingen via Bancontact, Maestro, MasterCard, Visa en iDeal verlopen via Europabank op onze webshop!

  • Betaling mislukt of geweigerd?

    Is uw betaling via Bancontact mislukt? Check dan eerst even of het geld is afgeschreven of niet. Is dit niet het geval? Dan kunt u onmiddellijk opnieuw een bestelling plaatsen.
    Is het geld wel van uw bankrekening afgeschreven maar heeft u na een uur nog geen bevestiging per mail ontvangen? Stuur ons dan een mailtje en voeg uw transactienummer bij. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld. Wij helpen u dan zo snel mogelijk verder.

    U heeft een bestelling gemaakt en u wilt met een kredietkaart betalen, maar u krijgt het bericht dat uw kredietkaart is geweigerd. Dat is vervelend. Wees verzekerd dat wij geen geld afschrijven van een geweigerde kredietkaart en dat u bericht zult krijgen dat de bestelling niet kan uitgevoerd worden. U kunt uw bestelling gewoon opnieuw plaatsen met een andere betaalmogelijkheid zoals Bancontact.

    Stuur ons een email!

  • Terugbetalingen

    Heeft u met iDEAL betaald? Dan boeken wij de betaling terug op uw rekening. Wanneer u met uw kredietkaart heeft betaald en u heeft uw volledige bestelling geretourneerd, dan storten wij het bedrag terug op uw kredietkaart. Heeft u maar een deel van uw bestelling retour gestuurd? Dan storten wij het geld naar uw opgegeven rekeningnummer. Wanneer uw rekeningnummer niet bekend is, vragen wij u vriendelijk deze aan ons door te geven. Bent u in onze winkel geweest en heeft u daar betaald? Dan vragen wij uw rekeningnummer zodat wij het bedrag kunnen terugstorten. Terugbetalingen gebeuren tussen de 3 en de 5 werkdagen.

    U heeft na 3 à 5 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Het verschilt van bank tot bank hoe lang het duurt voordat uw terugbetaling weer op uw rekening staat. Als u na 7 werkdagen nog geen terugbetaling heeft ontvangen neemt u best contact op met onze klantendienst.

    Stuur ons een email!

  • BTW-vrij bestellen

    U kunt als professionele klant met geldige BTW nummer altijd terecht bij onze klantendienst voor uw bestelling door te geven. Momenteel is het enkel mogelijk om per mail BTW-vrij te bestellen.
    Wees zo volledig mogelijk in de beschrijving van uw bestelling, zo mogelijk met URL links van onze webshop zodat wij u zo snel mogelijk kunnen verder helpen. Er wordt altijd een factuur opgesteld.

    Stuur ons een email!

Leveren & afhalen

  • Naar waar verzenden wij?
    Een gedetailleerd overzicht van onze verzendlocaties en tarieven vindt u hier.
  • Status van mijn bestelling?

    U kunt de status van uw bestelling volgen op uw account via deze link.

  • Afhaalopties

    Uiteraard kunt u uw bestelling komen ophalen in onze winkel te Mechelen! Geef dit aan tijdens uw bestelling en wij verwittigen u wanneer uw product klaar is voor afhaling.

  • Pakje niet ontvangen?

    Dat is vervelend, maar geen zorgen. Check eerst de volgende punten:

    - Check de 'Track & Trace code', deze geeft mogelijk meer inzicht in het oponthoud van uw pakje.
    - Check het leveradres, is deze juist ingevuld tijdens de bestelling? - Check uw brievenbus, deze bevat mogelijk een bericht dat u niet thuis was op het moment van de levering. Het is mogelijk dat de postbode of koerier uw pakje opnieuw zal aanbieden of aan de buren heeft geleverd.
    - Als geen van deze duidelijkheid geven, neem dan contact met ons op.

    Stuur ons een email!

Garantie & herstellingen

  • Mijn toestel laten herstellen

    U kunt uw herstelling ten allen tijde binnenbrengen zonder afspraak bij ons in de winkel!
    Wanneer u uw toestel bij onze binnenbrengt wordt een nazicht en offerte binnen de 2 werkdagen* uitgevoerd.

    Als u niet tot bij ons kunt komen zal u uw toestel moeten verzenden. Dit gebeurt best in samenspraak met ons nadat u ons een mailtje stuurt waarin het probleem beschreven wordt. U moet rekenen dat u uw toestel 10 werkdagen* zal moeten missen.
    LET OP! Wij aanvaarden enkel herstellingen per verzending vanuit België. Indien u uw herstelling verstuurt vanuit het buitenland zal uw zending geweigerd en onmiddellijk geretourneerd worden.

    Beschrijf de aard van het probleem met uw toestel en voeg eventueel foto's toe indien relevant. Wij beantwoorden u binnen de 24 uur tijdens onze openingsuren.

    Stuur ons een email!

  • Wat is de status van mijn herstelling?

    U kunt ten allen tijde naar de status van uw herstelling vragen door middel van een mailtje. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.

    Stuur ons een email!

  • Herstelling Apple computers?

    Wij herstellen zowel Windows en Linux als Apple computers.

  • Vervangtoestel?

    Wij bieden geen vervangtoestellen aan terwijl uw toestel hersteld wordt. Wij bieden wel huurdiensten aan, de prijzen en termijnen worden bepaald naar de noden en specifieke wensen van de klant. Stuur een aanvraag voor meer inlichtingen.

    Stuur ons een email!

  • Garantie

    Wij bieden de volgende garantietermijnen en voorwaarden:

    Nieuw product: 2 jaar
    Refurbished product: 1 jaar
    Herstellingen: 6 maanden

    Wij verlenen nooit garantie voor software problemen. Garantie wordt enkel verstrekt bij fabrieksfouten, niet bij gebruikersfouten.

  • Verkoopsvoorwaarden
    Klik hier om onze verkoopsvoorwaarden te raadplegen.
  • Herstellingsvoorwaarden
    Klik hier om onze herstellingsvoorwaarden te raadplegen.

Terugsturen & ruilen

  • Mijn product terugsturen of ruilen

    Voor al uw aankopen geldt een bedenktermijn van 14 dagen, u kunt uw product terug binnenbrengen in de originele verpakking bij onze winkel of terugsturen tijdens deze termijn.
    Vermeld zeker uw order nummer, beschrijf de aard van het probleem met uw product en voeg eventueel foto's toe indien relevant.

    Stuur ons een email!

  • Mijn product is defect geleverd

    Niet tevreden met uw producten? Defectief geleverd?
    Het spijt ons dat te horen, wij zorgen dat dit zo snel mogelijk rechtgezet wordt.
    U kunt uw product onmiddellijk terug binnenbrengen in de originele verpakking bij onze winkel of terugsturen. Wij sturen u dan zo snel mogelijk hetzelfde product ter vervanging.
    Vermeld zeker uw order nummer, beschrijf de aard van het probleem met uw product en voeg eventueel foto's toe indien relevant.

    Stuur ons een email!

Adres & Klantendienst

  • Adres, Kaart & Contactformulier

    Onze winkel is gesitueerd op Battelsesteenweg 275, 2800 Mechelen in België. (recht tegenover Carrefour)

    Kaart & Contactformulier

Veiligheid & Privacy

Axitech Parts

  • Wat is Axitech Parts ?

    Axitech Parts is onze website gericht op de verkoop van onderdelen van toestellen (smartphones, laptops, desktops, audio video, enz). U kunt hier inloggen met dezelfde account als op Axitech. Dezelfde voorwaarden gelden voor Axitech Parts als voor Axitech.

Refurbished

  • Wat is 'refurbished' ?

    Refurbished toestellen worden volledig nagekeken, schoongemaakt, hersteld en ge-updatet. Deze worden dan met een hoge korting te koop aangeboden. Dat is niet alleen goed voor uw budget maar ook voor het milieu, aangezien er minder nood is aan nieuwe elektronica materialen en oudere materialen opnieuw gebruikt worden. Bovenop grote kortingen bieden wij ook 1 jaar garantie op alle bij ons aangekochte refurbished materialen!

  • Refurbished sterren rating

    Onze refurbished producten hebben allemaal een rating, aangeduid met een sterren rating.

    3 Sterren: B grade
    4 Sterren: A grade
    5 Sterren: Als nieuw

    B grade betekent dat het toestel perfect functioneert maar heel zichtbare cosmetische schade heeft. Deze worden normaal gezien aan een grotere korting aangeboden.

    A grade betekent dat het toestel perfect functioneert maar een aantal kleine cosmetische mankementen heeft. (kleine krasjes op de behuizing en dergelijke)

    Als nieuw betekent dat het toestel wel al gebruikt geweest is, maar dat dit niet te merken valt aan functionaliteit of cosmetica. Het is net alsof u een nieuwe koopt, maar dan goedkoper!

Overname